Konsultacija

Kaip atpažinti, kuomet artimam žmogui reikia psichologinės pagalbos?

Kartais visi susiduriame su psichologiniais sunkumais, tačiau kai tie sunkumai užsitęsia ir neigiamai įtakoja mūsų kasdieninį funkscionavimą, pasidaro labai sunku pačiam su tuo kovoti ir išlipti iš tos duobės. Dažnai kreiptis ar paprašyti pagalbos būna per sunku.

Pagringiniai klausimai, kuriuos galite užduoti sau:

  • Ar pastaruoju metu mano artimo žmogaus elgesys ir būsena pasikeitė?
  • Ar tas elgesys ir būsena pasikeitė į neigiamą pusę?
  • Ar tas elgesys tęsiasi bent 2 savaites? O gal ir ilgiau, kelis mėnesius ar metus, t.t.?

Jeigu į šiuos 3 klausimus atsakėte TAIP, pabandykite konkrečiai įvardinti kas pasikeitė.

Psichologiniai iššūkiai arba psichikos ligos apima labai platų simptomų spektrą. Dažniausiu atveju šie simptomai neigiamai įtakoja nuotaiką, mąstymą ir elgesį.

Keli pavyzdžiai simptomų, kuomet iškyla psichologiniai iššūkiai:

  • Sunkiau susitvarko su darbo užduotimis, namų ruošos darbais.
  • Sunkiau susidoroja su kylančiu stresu.
  • Padidėjęs dirglumas, dažniau verkia.
  • Dažnai liūdi ir mažiau įsitraukia į bendravimą su kitais.
  • Sumažėjęs ar padidėjęs apetitas.
  • Padidėjęs alkoholio ar kitų svaigalų vartojimas.
  • Daugiau pasireikškia impulsyvumo, įsitraukimo į rizikingą arba save žalojantį elgesį.
  • Sunkiau susikaupia.
  • Atidėlioja arba neužbaigia pradėtus darbus ar užduotis.
  • Sunkiai užmiega, sapnuoja košmarus arba miega daugiau nei įprastai ir sunkiai keliasi rytais.
  • Prasidėję arba atsinaujinusios panikos atakos.
  • Kyla baimė dėl išėjimo iš namų.
  • Pasireiškia pykčio ir/ar agresijos protrūkiai.
  • Nebeteikia malonumo įprastos ir/ar mėstamos veiklos.

Šie ir kiti simptomai gali pasireikšti po vieną ir po kelis. Ir įvairiomis kombinacijomis. 

Pastebėję, pasikalbėkite su tuo žmogumi. Pasiūlykite ir padėkime rasti tinkamą pagalbą.

Call Now Button